Maj Faarkrog.

Maj

Jeg har hentet forstærkning til klinikken.

Det er nu muligt at få sene tider i hverdagen igen, hvilket mange har efterspurgt. Derudover er ventetiden igen minimeret, hvilket jeg er meget taknemmelig for. Maj har masser af erfaring med forskellige emner, det kan du læse meget mere om nedenunder her. Mange klienter er allerede i forløb hos Maj, og er super glade for det.

Her kan du læse om Maj:

Hvad kan jeg hjælpe dig med

  • eksamensangst
  • tankemylder
  • ensomhed
  • dårligt selvværd
  • en følelse af ikke at kunne mærke dig selv
  • en følelse af ikke at være det rigtige sted i livet
  • en følelse af, at der er et uudnyttet potentiale

Om mig:

Jeg er uddannet psykolog fra Aarhus Universitet i 2014. Siden har jeg arbejdet i privat praksis i Aarhus. Jeg har selv været gennem en personlig udvikling, hvor jeg har brugt mindfulness og vejrtrækningsøvelser, for at arbejde med min egen stammen. Jeg har stammet siden jeg var 5, hvilket har været meget svært i fx. eksamensperioder, men også for mig menneskeligt.

Jeg har oplevet, at troen på, at kunne opnå dét jeg drømte om lå lige bag angsten for ikke at være god nok. Jeg ønskede mig brændende at blive psykolog. Min stammen fik heldigvis ikke lov til at ændre det livsvalg, og hver gang jeg ser et menneske gå ind til mig, for at arbejde med sig selv, ved jeg lige præcis, hvordan det kan føles, fordi jeg har selv gået vejen.

Hvorfor skal du vælge mig som psykolog?

Jeg blev psykolog, fordi jeg synes, det er fantastisk at se mennesker vokse. Jeg er god til at hjælpe mennesker til at få kontrol over, og tage ansvaret for, sit eget liv. Jeg er, i min tilgang til dig, omsorgsfuld og professionel, med øje for, hvordan vi bedst kan samarbejde om din problematik.

Det er de små skridt, der gør den store forskel, og jeg vil gerne hjælpe dig til at gå vejen.

Det giver mig utrolig meget at få lov til at arbejde med mennesker og relationer. Èn af de faktorer, der er utrolig vigtige for vores psykologisk velbefindende er: Gode relationer. Jeg arbejder med det relationelle, både i parterapi, men også i den individuelle terapi.

Har du en følelse af, ikke at være det rigtige sted i livet eller, at du ikke kan mærke dig selv, så kan være et tegn på, at relationerne og det du lægger i dem, skal revurderes.

I mit arbejde bruger jeg bl.a. den kognitive tilgang, den systemiske tilgang og mindfulness.

Den systemiske tilgang:

Der er et vigtigt stykke arbejde i at forstå og finde ud af, hvorfor du handler som du gør i dine relationer. Denne forståelse kan hjælpes på vej af den systemiske tilgang. Her arbejder jeg med handlemønstre og sammenhænge i de forskellige systemer, som du indgår i - det kan være din arbejdplads, dit studie, din familie eller en vennerelation.

Kognitive tilgang:

I arbejdet med at ændre handlemønstre eller tanker, i forbindelse med en relation, en eksamen, eller på dit arbejde, bruger jeg den kognitive tilgang. Her er det tankernes påvirkning af både følelser og handling, der er i fokus. På den måde kan jeg hjælpe dig med at finde ud af, hvor du har brug for at fokusere, og dermed arbejde med en ændring af det uhænsigtsmæssige handlemønster.

Mindfulness:

Hvis du kan nikke genkendende til, at være i en situation, hvor du ikke kan mærke dig selv, eller ikke ved hvorfor der aldrig er ro på, overskud til børnefødselsdagen eller bare lige tid til at få tingene til at hænge sammen, så ved jeg, at mindfulness kan hjælpe dig. Noglegange handler det om, at der simpelthen er for travlt. Der er for meget arbejde, og ingen tid til dét, der giver overskud. Andre gange er det et bevidst nærvær, der kan hjælpe til, at der kommer en ro og en tilstedeværelse i dit liv. Med andre ord: Et nærvær med det der er lige nu, i stedet for at køre på autopilot, løbe endnu stærkere eller bare lige nå det sidste på arbejdet, inden du kan holde fri. Mindfulness - et bevidst nærvær - er en fantastisk tilgang til livet, som vil hjælpe dig med at opnå en større ro og forbindelse med det, der er vigtigt for dig.

Min erfaring:

Angst: eksamensangst og anden form for angst

Relationelt arbejde og parterapi

Stressforebyggelse og behandling

Selvværdsarbejde - negative tanker-at finde glæde i hverdagen - egenomsorg

Spiseforstyrrelse

Hvis du gerne vil være på forkant med din eksamensangst, har jeg flere års erfaring med at hjælpe studerende. Jeg arbejder her den kognitive tilgang, så du forstår dine dine tanker, følelser, krop og adfærd - og hvordan det hele hænger sammen. 

Jeg har erfaring med svære samtaler omhandlende fx. angst - både i form af eksamensangst og generaliseret angst, som kommer til udtryk ved bekymringstanker og en uro i kroppen. I den svære samtale møder jeg dig, lige dér, hvor hverdagen bare ikke fungerer og alt føles uoverskueligt, og uden glæde. 

Jeg arbejder med en mentaliseringsfokuseret parterapi, hvilket går ud på, at oparbejde en forståelse for dig selv og den anden, og de underliggende følelser, som er så svære at være i forbindelse med. I parterapien arbejder jeg med det rum I sammen skaber. Det vil sige, den måde I er sammen på. Er det fx. med nærvær eller et fravær af engegement?

Jeg hjælper jer til at kunne genkende det uhensigtsmæssige mønster, I bliver opslugt af, så I kan begynde at ændre det og reducere skænderier og følelsen af ensomhed. På den måde kan I samarbejde om, at opnå følelsen af en større samhørighed i jeres parforhold.

Vores relationer betyder rigtig meget!

Èn af de faktorer, der er utrolig vigtige for vores psykologiske velbefindende er gode relationer. Det er med til at styrke selvværd og modarbejde ensomhed. Vores tanker, følelser og selvforståelse påvirker hinanden, direkte eller indirekte. Du er selv den primære del af dine relationer, og har indflydelse på dem alle - og det er en god ting - for gennem bevidst nærvær og arbejde med din selvforståelse, har du mulighed for at påvirke hvordan svære relationer, angst og stress påvirker dig.

Derudover har jeg erfaring med behandling af spiseforstyrrelse, i tæt samarbejde med egen læge, så jeg sammen med klienten kan skabe et rum, hvor vi taler om det, der kan ligge til grund for en spiseforstyrrelse. Her er det vigtigt at det ikke handler om mad eller vægt, men derimod hvilke tanker og følelser, der er tilstede i mennesket bag spiseforstyrrelsen. 

Jeg vil glæde mig til at arbejde sammen med dig, så du får mere glæde ind i dit liv.

Kærlig hilsen

Maj Faarkrog.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Psykolog Camilla

Kontakt

Tlf. 50 46 14 95
Send besked