Kom din eksamensangst til livs NU!

til bloggen

Stopper din eksamensangst dig i at få en god eksamensperiode?

Oplever du et kæmpe pres, både med tanker og en uro i kroppen, som er med til, at du ikke får læst op til eksamen?

I sådan periode oplever mange, at angsten stopper dem i at:

  • finde hverdagsglæden
  • slippe bekymringer
  • have en hverdag uden stress
  • opleve nye ting
  • udfordre sig selv
  • føle at du er god nok
  • møde nye mennesker
  • behandle sig selv med værdighed 

Hvis du at den mundtlige eller skriftlige eksamen er en forfærdelig oplevelse, hvor klappen går ned, og du bliver tom for ord, så læs videre her. Denne kursusrække er derfor lige noget for dig. Dine tanker og handlemønster er nemlig med til, at du befinder dig lige der, hvor du bliver opfyldt af angst.

Jeg vil gerne hjælpe dig med at ændre dit tanke- og handlemønster, og på samme tid arbejde med mindfulness, da denne tilgang kan hjælpe dig til at rumme de ubehagelig tanker, når de presser sig på.

 

Mindfulness og grupper er effektiv til følgende.

  • Mindfulness er med til, at du træner en større rummelighed og evne til, at acceptere det, der er tilstede i øjeblikket, med andre ord, et bevidst nærvær.
  • Gruppearbejdet giver dig en følelse af, at du ikke er alene, og et sted, hvor der er flere, der kan sætte sig i dit sted, for de går den samme vej, der er styret af angsten. Det kan godt være, at det er forskellige ting, I er udfordret på, men angsten lukker livet ude - ligemeget, hvad det handler om.
  • Gruppearbejdet er med til, at vi sammen skaber en fortrolighed, og et sted, hvor vi træner at lade lyset og livet komme tilbage, på samme tid med at vi opøver en større rummelighed overfor den angst, vi alle skal lære at leve med.

Vi kan alle føle en ensomhed og en magtesløshed, når vi står helt alene med vores tanker, dette er med til at angsten bliver større. Angsten viser sig tit, på en måde, så du måske ikke lægger mærke til den. For mange er angst voldsom at skulle forholde sig til, og erkende at man har. Dét, du måske mærker er noget i retningen af:

 

  • dårligt selvværd
  • et mønster med at undgå udfordringer
  • negative tanker, der giver en uro i hele kroppen
  • manglende overskud
  • manglende glæde

 

Du skal tilmelde dig, hvis du ønsker at arbejde med din eksamensangst gennem mindfulness.

 

Vi vil fordybe os i at være tilstede i det der er, med en accept af de ubehagelige tanker og følelser. Tanker er tanker, og de kommer og går. Det er vores opgave at rumme det, der er tilstede i forbindelse med eksamen - det vil jeg gerne hjælpe dig med.

Rammerne er følgende:

Hvornår: Hver 14 dag i 3 måneder, hver 2. lørdag kl. 13.00: Opstart d. 9/9 2017, derefter d. 23/9, d. 7/10, d. 21/10, d. 4/11 og d. 18/11,

Hvor: Mejlgade 19, 8000 Aarhus

Antal: 4-8 personer

Varighed: 2,5 time med pauser og kaffe/the.

Pris: 2995 kr. (Dette er en intropris, som kun vil være så lav denne ene gang!)

Medbring gerne et tæppe og en pude.

 

Hvis du gerne vil deltage, så skal du blot sende en mail hertil: JA TAK! Stik mig en plads.

Psykolog Camilla

Kontakt

Tlf. 50 46 14 95
Send besked